- مععصومه مهرعلی
- يكشنبه ۱۳ بهمن ۹۸
- ۰۷:۳۰
عوامل موفقیت چیست؟
یکی از جنبه های موفقیت در تمامی حوزه های کاری، توجه به مهارت های نرم یا soft skills هست. مهارت نرم که به مهارت انسانی یا مهارت بین فردی نیز معروف است به نحوه ارتباط و برخورد شما با دیگران مربوط میشود. این مهارت ها با مطالعه بر روی شرکت های موفق دنیا تحلیل و بدست آمده است. در زیر 10 مهارت مهم و کلیدی مورد نیاز در سال 2020 را به شما معرفی می کنیم.
1- مهارت حل مسئله: لازم است در زمان پیش آمد حوادث و مسائل مهم خصوصا مسائلی که ما را با استرس مواجه میکند علاوه بر توان کنترل خشم، استرس و احساس، توان حل مسئله و پرداختن به زوایای مختلف آن را نیز داشته باشیم.
2- تفکر انتقادی: توجه به رویداد ها و مسائل از جنبه های مختلف و قدرت نقد و بررسی همه جانبه ی آنها به ما کمک میکند تا توانایی های خود را در برخورد با رفتارها و رویداد ها به درستی پیش ببریم.
3- خلاقیت: لزوم داشتن خلاقیت و نوآوری در جهانی که به سرعت به سمت زوایای جدید علمی و صنعتی و تکنولوژی می تازد بر هیچکس پوشیده نیست پس نوآوری و خلاقیت اصول بسیار مهمی در کسب موفقیت می باشد.
4- توانایی مدیریت افراد: مدیرانی که بخواهند در شرائط کنونی مجموعه ی خود را به سلامت به موفقیت برسانند لازم است که توانایی های خود را در هر سه زمینه شخصیت، مهارت و ذهنیت به طور دائمی بالا برده و خود را در هر زمینه ای توانمند تر نمایند.
5- روحیه همکاری و کار تیمی: دیگر زمان کارکردن برای پرشدن تایم اداری گذشته است و لازم است تمامی افراد در یک مجموعه به اهمیت کار تیمی پی برده و مدیران با ایجاد جو دوستانه و رفاقتی به جای جو رقابتی، سعی در بهبود شرائط و ایجاد صمیمیت بیشتر داشته باشند.
6- هوش هیجانی: آنچه که در موفقیت افراد بیش از هوش فردی و IQ موثر است، مسئله EQ یا هوش هیجانی است که شامل هوش احساس، کنترل عواطف و هیجان های خود و دیگران است. و افرادی که مولفه های هوش هیجانی را به طور موفقیت آمیزی با یکدیگر تلفیق می کنند، دارای هوش هیجانی مناسبی می باشند.
7- مهارت قضاوت و تصمیم گیری: داشتن ارزیابی صحیح از موقعیت و عوامل موثر برای محیط کار و افراد شاغل در آن، از عوامل تاثیرگذار بر تصمیم گیری صحیح و در نتیجه پیش روی به سمت اهداف در کسب موفقیت می باشد.
8- انعطاف پذیری: رشد تکتولوژی و پیشرفت علم و صنعت آنقدر سریع می باشد که داشتن روحیه انعطاف پذیری و تغییر روش های کاری برای کسب موفقیت نه تنها لازم که بسیار هم ضروری است.
9- فنون مذاکره: مدیران، سخنگویان ،بازاریان و .. می بایست با فنون مذاکره و NLP آشنایی لازم را داشته باشند تا بتوانند موفقیت های بیشتری را در مذاکره کسب نمایند.
10- ضریب هوشی: به عنوان امتیازی برای سنجیدن قابلیت ذهنی افراد هم سن و سال، در نظر گرفته میشود. IQ افراد الزاما ثابت نیست و به نسبت تجربیات، محیط زندگی، والدین، شبکه های اجتماعی، رابطههای فرد با دیگران و به طور کلی، به نسبت اتفاقاتی که در زندگی فرد رخ میدهد، میتواند تغییر کند.
معصومه مهرعلی مدرس و مشاور قانون جذب
09024447135
تلگرام: razeparvareshafkar@
اینستاگرام: mojezate_jazb
لطفا در قسمت زیر نظرتان را درج کنید.
متشکرم
سلام قسمت چهارم و قسمت سوم یکیه؟؟ تو فایل دانلود اسمش تکراری میاد